Lehdistä huomaan, että suuri tarina on hiihtäjätär Kuitusen (Kangasniemen Kalske) Sapporossa urheilutoimittajien verbaaliakrobatiaksi tulkitsema sanailu, jossa termi back on ollut keskeinen.
Oma comebackini ottijatuota 20 tuntia ja oli seuraava.
Aamulla Vallfabricasta Roomaan vuokratulla Ford Focuksella.
Huokaisin luovuttaessani auton. Italia on Ferrarin maa. Pikku maaseutukylän pizzeriankin ruokalistalla on pizza nimeltä Raikkonen (lausutaan raiKOOnen). Minulla on kuva menusta, jonka vielä liitän tähän, kunhan asia on valmis. Vauhti on keskimäärin 10 kilometriä nopeampaa kuin meillä Härmässä. Jos katsot kuolleesta kulmasta etkä näe mitään, voit olla varma, että kaistaa vaihtaessasi torvi soi kovaa ja peltikolina on läheltäpiti. Stradalla mennään lähemmäs kahtasataa.
Turvavälejä ei pidetä. Joku kyttää aamuyölläkin Fiatilla puskassa ja yksinäisen uhrin nähdessään iskee perään.
Roomassa traktori juuttui kentälle ja lento myöhästyi. Kone nimeltä Kallavesi liiti Suomeen kuitenkin sikäli sopivasti, että Vantaalla törmäsin ilmiöön, josta turistina olisin lausunut, että huonosti hoidettu ja ikäwä asia: junalippuja ei saa lentokentältä. Eikä Tikkurilasta, sillä oli sunnuntai ja kone sen verran myöhässä, että Tikkurilan asema oli jo mennyt kiinni.
Helsingissä jäi 10 minuuttia aikaa hankkia Pendolinoon lippu. Se ei enää pysähdy Lapinlahdella vaan ajaa suoraan Iisalmeen, joka kuulemani mukaan on the biggiest Karvalakkisiti of the World. Onneksi on Ahti, joka kävi hakemassa yönselkäisen kulkumiehen kotiin.
Huono VR. Hyi. Bravo, Italia!
Kerron ehkä joskus myöhemmin.
Vihje: Assisissa Fransiscuksen Basilikan freskot ovat kohtuullisen hyvässä kunnossa vuoden 1997 maanjäristyksen jäljiltä. Olen jälleen haltioissani näistä: Giotto, Massacio, Angeliko ja Lippi!
Italia on kuin valuisi viikon lämpimässä lähteessä, mutta tässä on tarinani loppu tältä erää. O Monte Subasio! Gubbio e molto piccolo ma intressante perche lupo di Fransesco.
Basta cosi.
Back.
Oma comebackini ottijatuota 20 tuntia ja oli seuraava.
Aamulla Vallfabricasta Roomaan vuokratulla Ford Focuksella.
Huokaisin luovuttaessani auton. Italia on Ferrarin maa. Pikku maaseutukylän pizzeriankin ruokalistalla on pizza nimeltä Raikkonen (lausutaan raiKOOnen). Minulla on kuva menusta, jonka vielä liitän tähän, kunhan asia on valmis. Vauhti on keskimäärin 10 kilometriä nopeampaa kuin meillä Härmässä. Jos katsot kuolleesta kulmasta etkä näe mitään, voit olla varma, että kaistaa vaihtaessasi torvi soi kovaa ja peltikolina on läheltäpiti. Stradalla mennään lähemmäs kahtasataa.
Turvavälejä ei pidetä. Joku kyttää aamuyölläkin Fiatilla puskassa ja yksinäisen uhrin nähdessään iskee perään.
Roomassa traktori juuttui kentälle ja lento myöhästyi. Kone nimeltä Kallavesi liiti Suomeen kuitenkin sikäli sopivasti, että Vantaalla törmäsin ilmiöön, josta turistina olisin lausunut, että huonosti hoidettu ja ikäwä asia: junalippuja ei saa lentokentältä. Eikä Tikkurilasta, sillä oli sunnuntai ja kone sen verran myöhässä, että Tikkurilan asema oli jo mennyt kiinni.
Helsingissä jäi 10 minuuttia aikaa hankkia Pendolinoon lippu. Se ei enää pysähdy Lapinlahdella vaan ajaa suoraan Iisalmeen, joka kuulemani mukaan on the biggiest Karvalakkisiti of the World. Onneksi on Ahti, joka kävi hakemassa yönselkäisen kulkumiehen kotiin.
Huono VR. Hyi. Bravo, Italia!
Kerron ehkä joskus myöhemmin.
Vihje: Assisissa Fransiscuksen Basilikan freskot ovat kohtuullisen hyvässä kunnossa vuoden 1997 maanjäristyksen jäljiltä. Olen jälleen haltioissani näistä: Giotto, Massacio, Angeliko ja Lippi!
Italia on kuin valuisi viikon lämpimässä lähteessä, mutta tässä on tarinani loppu tältä erää. O Monte Subasio! Gubbio e molto piccolo ma intressante perche lupo di Fransesco.
Basta cosi.
Back.
2 kommenttia:
Voi olla, että tapasin Guppion suden, sillä kukaan ei puuttunut asioihini, ellei autoja lasketa. Ehkä sudet ovat muuttuneet autoiksi.
Sikamaista, että siellä ei taajamajuna pendolino pysähdy. Eikö sillä kylällä ole kansanedustajaa, joka hoitaisi asian. Kepu pettää aina. Eihän se tarvitse junaa, koska se ajaa taksilla lähimmälle lentokentälle.
Lähetä kommentti